Monday, February 14, 2011

Semakin mencabar...

Sebelum tu..
bdk kmpung nak mngucap selamat mnyambut MaulidurRasul 1432H....

Sesungguhnya...

Rasulullah dengan suara lemah memberikan kutbah terakhirnya, 

“Wahai umatku, kita semua ada dalam kekuasaan Allah dan cinta kasih-Nya. Maka taati dan bertakwalah kepada-Nya. Kuwariskan dua perkara pada kalian, al-Qur’an dan sunnahku. Barang siapa mencintai sunnahku, bererti mencintai aku dan kelak orang-orang yang mencintaiku, akan masuk syurga bersama-sama aku.”


So, marilah kita brsama2 mperbnykkn selawat ke atas junjungan Rasulullah s.a.w.....

Pesanan ringkas ini dibawa khas drpd Bdk Kampung....



*********************

**********
******
***
**
*






Kehidupan di dunia ini sememangnya sngt mncabar...diciptakn buat kita agar kita sentiasa tabah dan berserah hanya kepada-Nya..
Alangkah bagusnya..seandainya insan yg lemah seperti aku ni diberikan kesabaran yg tinggi seperti Rasulullah S.A.W.....dianugerahkan akhlak terpuji seperti Baginda...

Budak kmpung makin tertekan.....kusut n serabut..
aku pun xtau la knape dgn aku ni..
semakin lama semakin x tentu....

keje yg ade dah x jadi mcm keje...
keje yg ade makin x siap..makin bertimbun..makin malas nak buat..
bila tekanan dtg je....bdk kmpung akan cari jalan pintas n lupakn sume tu n rasa macam xde pape..
so, makin lama aku biarkan...semakin lama la otak aku ni berkecamuk dgn pelbagai masalah yg x berkesudahan... Bila difikirkan kembali..terasa rindu plak time study dulu...time jd insan brgelar pelajar.. Tapi sume tu sekadar kenangan n persinggahan hidup. kerana hidup ni perlu la diteruskan..

Ak harap dapat la setlekan masalh ni dgn segera..dtmbah dgn macam2 ragam manusia kat tmpat keje ni ha... Ak pun dah pening dgn keadaan kat sini.. Cuaca panas kat sini makin mnghangatkan keadaan kat sini... Makin hangat la hati2 manusia kat sini termasuklah bdk kmpung sendiri... Rasa mcm nak mnjerit sekuat hati je...
















_peace no war_





No comments:

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...