Saturday, February 12, 2011

Aku masih di sini....

Aku.....
masih di sini..
menghitung hari....
hari yg kian berlalu...
dan hari2 yg berlalu itu...myaksikan pelbagai kejadian yg tidak pernah ak gambarkan..

aku di sini mencari sesuap rezeki..
pelbagai cabran yang sedang menanti ak di sini..
dan cabaran itu kian menghimpit jiwaku sebagai manusia..
kian meragut kesabaran para insan di sini..
walau di bwah terik mentari
meski di dlm kesunyian malam yg sepi..

dan aku di sini..
perlu teguhkn hati...
biarkan apa saja yg mereka katakan..
hiraukan apa sahaja yg mnghantui fikiran...
manusia manusia di sini juga begitu,,,
punya hati dan perasaan..
kadangkala tertekan...kadangkala membosankan...

tekanan...bosan...bisa mengubah fikiran
dan manusia manusia di sini tidak tahan..
dan pergi meninggalkan...
dan yang masih ada di sini..
perlu tetap meneruskan kehidupan..
tangungjawab perlu dilaksanakan..

hidupku di sini bermain dengan masa..
aku tetap terus menghitung hari..
sejauh mana aku mampu bertahan di sini....


No comments:

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...