Thursday, January 20, 2011

Hidup kat sini

Hurmm...sememangnya x disangkakan dah lebih 3 bulan ak bekerja kat sini...(Linggi).. Dan sememangnya kehidupan di sini makin mncabar tp amat mnggembirakan.. Bg merekaa yg tau d luar sana..mgkin korg pun tau betapa diri bdk kmpung ni sngt sunyi pada mulanya bila bkrja kat cni... No frens to talk..no frens to laugh..and no frens to share.. Tp skunk ni..kehidupan ak di sini makin dihiasi dgn pelbagai warna warni kehidupan..

Sememangnya ak x dpt nak nafikan....kehidupan di dunia amat perLu diteruskan selagi nyawa masih dikandung badan walau di mana jua kita berada. Dan kehidupan aku kat tmpat yg amat jauh dr kesibukan kota ni sememangnya makin mndebarkan..hahaha..berdebar dgn sebarang cabaran kerja kat cni.. Bdk kmpung pun dah lama x baliK KL..apatah lg pulang ke desa.. Well...KL tu dah jd mcm rumah kedua aku kann.. Ade mmber nak gosip..ade shopinh mall nk meleburkan duit...ada kedai mkn yg sedap utk ajak kwn melepak.. Tp kini ak dah mula hidup melekat kat negeri sembiLan ni ha..

Kehidpan kat sini mmg aman....hijau...n tenang...mmbuatkan ak makin rindu pd keindaha desa tercinta. Tp nak wat cmne..keje tetap keje..mmg susah la nk dpt cuti.. Bila sebut pasal keje....bdk kmpung mula trfikir betapa bnyaknya ilmu yg ak peroleh spnjag keje kat cni.. Dan yg paling pnting...at least ak dpt apply many things yg ak belajar kat UM dulu...sedikit sbny dpt jugak la tajamkn fikiran ak yg dah makin tumpul ni...(dah lama sngt x g kuliah)...

Hidup kat cni...mmg dah bnyk berubah....3 bulan yg dah berlalu tu mmg penuh dgn pelbagai kejadian menarik and mncemaskan, merimaskan and membengangkan.. Walau apapun kjadian yg dah berLaku..perkara tu ttap akn mnjadi kenangan hebat dlm memori aku ni ha...(even ak ni dah makin pelupa)...fuhhh... 

bdk kampung pun dah ad umah sndiri skunk ni....kalo b4 diz asyik tido dlm cabin yg beaicond tp skunk ni...bdk kmpung dah mula nak pndahkan diri ke kediaman baru.. Bdk kmpung pun dah knal ramai kwn kat cni ha... Kawan biar seribu, cinta biarlah satu..hahahaa..ayat ni mmg mngelabah.

Fuhh...seronok plak rasenye bila dah ade rumah sndiri.. So, bleyh la aku ni mula nk mngganas kat umah sndiri ni ha... X perlu nk cover2 bagai...(hakikatnya bilik ak x kemas2 lg ha..) mesin basuh pun dah beli mudah la bg ak nk basuh baju..hihihihihihii.....haa..iu je la ak nak bg tau..
Semoga ku akan hidup bahagia kat cni...

-nntikan post psal tmpat keje ak lpas ni-


No comments:

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...