Sunday, January 3, 2010

SeLamaT MeNyamBut TaHun Baru...

alhamdulillah...
kini aku telah diberi peluang nikmat oleh yg maha Esa.....
utk meneruskan hidup sbg khalifah di muka bumi ini...
melangkah di tahun baru 2010...

sememangnya..masa itu telah berlalu dgn begitu cepat..
tanpa kau sedar..
mungkinn sibuk dgn hal keduniaan..
hal kebendaan....tanggungjawab dan sebagainya..
namun, semua tu telah aku harungi dlm tahun kenangan 2009...
plbgai dugaan, cabaran telah ku tempuh dlm tahun yg telah berlalu itu..

dan kini..
telah genap satu semester aku bergelar Presiden Kolej Kediaman Za'ba..
mnjadi pemimpin...kpd insan yg bergeLar mahasiswa...
cabaran yg sangat getir pernah ak tmpuh..
dan kini..hanya satu semster pngjian shj lagi yg akan menetukan ke mana hala tuju ak seLepas ini...
satu semester yg akan menentukan seGalanya..
dan pada tahun 2010 inilah....plbagai halangan dan cobaan akan menguji diriku ini..

yg pasti....tugas ku sbg presiden semakin berat...
amanahku sbg mahasiswa semakin mncabar..
mengapa?..apekah?...bagaimana?..

persoalan itu hnya mampu dirungkai pada tahun 2010...
ak hany mampu merancang...Dialah yg akan menentukan..
begitu juga dgn anda di luar sana...

hanya seperkara aku pohon..
agar rakan2 yg mengenaliKu..
berilah sokongn kpd rakanmu ini..
berikanlah petunjuk,,,nasihat..teguran dan sebagainya..
agar aku tidak tersimpang jauh dr jalan yg sebenarnya...
kerna aku insan yg bergelar manusia..
punya akal utk berfikir...
punya nafsu yg mampu mmbuatku gmbira..lalai..leka...marah...bla..bla..bla..

azam tahun baru?..
ntah lah...hanya satu yg kuharapkan paling utama..
agar aku mmpu grad dgn puas...
puas dgn kejayaan..
puas dgn kemenangan...
puas dgn hasiL titik peLuh sndiri..

dan kini sudah genap tiga tahun aku belajar di UM....

aku...
aku,,,,
aku tetap aku...

No comments:

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...