Saturday, August 8, 2009

PemBahaRuan ataU PerUbahaN?

hurrrmmm......aku kat Lab Culture Tissue waktu ni...
ngah teman kawan...sampai ke larut petang....
hihhiihihihiiii.....best plak lepak2 kat lab..
bebas dari masalh kat luar tu...
tapi bila dah kuar dr lab ni...mcm2 bnde menerjah masuk ke dalam fikiran.
memaksa diri ini utk terus bersabar,,,,,,tettttt..

alhamdulillah....
kini aku telah dilantik sebagai Presiden kolej kediaman za'ba sesi 09/10..
aku bersyukur ke hadrat Illahi...
mungkin semua ini adalah ujian yang besar buat diri BudaK KampUng..
menyandang sebuah Jawatan yg tidak pernah diIdamkan Budak Kampung..
pelantikan di buat 5 Ogos td.....bersamaan 15 Syaaban..
so, skunk ni aku dah jd Presiden utk tidak sampai 4 hari...
itu pun dah agak pening...hihihhihiiii..

sape? mengape?
sape yg pegang jwatan laen?
kenape diorg dapat?...
hurrmmm...itu bukan persoalan utama..
semua ni ditentukan brdasarkn undian...berdasarkn kuasa yg ada pada pihak pentadbiran..
kita hanya mampu merncang n hanya Tuhan yg akan menentukan..
aku harap diorg yg dah berjawatan tu akan memikul amanah yg diberi sebaik mungkin..
hiraukan kutukan, cacian, fitnah, penipuan, atau umpatan yg dilemparkan org lain..

mereka hanya mampu berkata...tp tidak mampu menunjuk muka..
tettt...
budak kampung Disini berharap kpd bantuan..
berharap tidak ada gangguan yg membebankan..
berharap kepada sebuah perubahan..

mcm2 benda terlintas di fikira selepas mendapat watikah pelantikan..
aku ingin ape yg berlaku pd masa lepas tidak berulang utk mase ni..
aku ingin membuat satu perubahan demi kebaikan..
biarkn yg lama menjadi teladan...
idea2 lama hanya sebagai bekalan utk dijadikan panduan ttp tidak semestinya perlu diteruskan..
idea2 baru amat diperlukan ttp tidak semua boleh diguna pakai.

So, buDak kamPung harus bijak memilih yg mana kaca dan yg mana permata..
harus bijak mengatur masa dan strategi demi kebaikan warga za'ba..
ak harap mereka yg dilantik tidak membiarkan aku keseorangan menahan segala keperihan..
susah senang kita tanggung bersama..

jangan melawan arus..
tapi kalo nak lawan jugak, pastikan dayung yang dipegang tu cukup kuat utk melawan arus yg menghalang..
jgn sampai patah...nnti kita akan jatuh n lemas dalam arus yg deras..
teruskan mendayung krn perjalanan masih jauh..

2 comments:

nonstop unsilent said...

wah2..tanpa name ek..xda name la kowt..ko kowt pondan,,kesian..
dari ko 2 xda jwtn ape2..xlayak kowt..
ke ko nk jd pres 7th ni?

ToNgKanG PeCah said...

Mcm Sial.Haram Jadah.....Letak la Nama klau nk comment. Bacul x nak letak nama.......

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...