Tuesday, June 9, 2009

SeRik dan PeriT..............

Hotel Of sunway??


sebgai buDak kamPung, aku mmg x nafikan kehidupan setiap manusia di dunia ini mmg penuh dgn ujian. Ujian yg datng bertubi-tubi dan bertalu-talu yg perlu dihadapi dgn ketabhan jiwa kesabaran hati. ujian yg dturunkan Illahi kpd umat-nya tanda sayng kpd kita... Tapi kadgkal aku sering mengeluh, seringkali aku hilang sabar, acap kali aku bertindak melulu, hampir jua aku putus asa namun aku tetapkan teguhkan jiwa kerana semua itu adalh ujian di dunia...

ujian dunia yg mungkin dtg hanya sementara namun akn memberi kesan selamnya di akhirat kelak. Hanya nasihat aku pada diri dan pmbaca di luar sane, sabarkn jiwa n hadapi dgn kekuatan jiwa yg ada. Kita hanya mampu merancg tapi Tuhan jua yg menentukan..

Serik dan Perit.......
Munkin itulah rase jiwa bg Budak Kampung yg terpksa berhadapan dgn ujian skunk ni...
aku serik dgn tindakan ini...
aku perit menerima ujian itu..
aku serik bertindak melulu..namun agak perit utk tinggalkan sikap ini..
aku serik berkata-kata yg bukan2.....namun perit untuk terus berdiam diri..
aku perit utk menerima ujian dan akan serik dgn tindakan...



SeriK dan PerIT mungkin hanya sekadar ungkapan..
namun akan dirasai tatkala kita dlm kesusahan..
kini aku sbg BuDak KamPung telah mrasai ape itu perit dan ape itu serik..
tapi biar perit macam mana pun..
biar serik sekalipun..
aku akn cuba tetapkan niat di hati, Tawakkal kpd Illahi, terus sabarkan hati..
ujian yg melanda d jiwa ini mungkin utk seketika..
ujian yg baru akn mnjelma..

maka,
akan aku jdkan ujian prtama ini sbg iktibar utk mghadapi ujian mendatang..
mungkin kali ni budak kampung bnyk bermukadimah....
keran itu adalah hakikat sebenar jiwa sbg budaK KamPung...
gemar berkata-kata..tp tidak bersemuka...
kerana cuba mnjadi tatapan anda semua..

ingt!!!......
jgn sekali-kali menjadi kura-kura yg cuba berlari laju kerana ia mmg tidak mampu utk itu..
jgn cuba terus berlari laju seperti arnab kerana kita pasti akan letih dan perih...maka, ambik la masa utk berehat...
jgn jadi seperti gonggok, beribu-ribu kaki tapi berjalan tetap lmbat...
biar la ape pun nak jadi..
terus lah jadi seperti ape yg telah dijadikan....
huhuhuuhuuuuuu..............


Mungkin post kali ni agak pelik.. sukar utk difahami.. kerana ini sekadar luahan hati.. komen la kalo sudi.. bacalah kalo berani...

Thursday, June 4, 2009

KorupSi Atau Ikhlas HaTi???.........


persoaLan Di ataS hanYa proPaganDa semata-maTa....
buDak Kampung xnak anggap koRupsi coz aku pun guna Gak..
aku pun Mkn KfC gak..
mybe itu sebagai penghargaan atas sumbngn anda.....
sumbangan baKal2 pemeganG TamPuk kepimpinan Za'ba kowtt...tetttt.....

.....................
.........................................
lalalaaaa............budak kampung Baru je Balik mkN KFC dgn geng PM's...
ahakzz......duit sape?....pak Leh Aman larr......tettt......
tetobe je dia baik hati nak sponsor mkn kann..
terima je la....tp sayang..
akibat ketamakan...
dek kerana lapar yg amt..
sehingga menurut kata nafsu perut.....maka bajet makan mlm tu x cukup kann..
hahaaaa...
masing2 mkn 3 ketul ayam..
ade yg diet..ade yg lahap....
tp xde yg nak terberak..or terkentut lagi...



mybe ini sekadar permulaan...
atau pengakhiran bulan jun....skunk ni kitaorg dah masuk fasa tekanan..
gerk kerja?...
HEP?...
tunggu dan lihat je.....aku dah hmpir penat dgn sume ni..
hampir2 jemu....dah lali tp perlu kuatkn hati.....
demi rakan2 PM yg baru nak kenal diri.....tetttt......

kfc2..
kfc2........
anyway, hari ni adlh Worl Environment daY....
so, jagalh alm sekitar kita dgn baik hati...
alam kita ni kian tenat..
tetibe je aku ni emo..
tp ni la reality..
ok kita kembali semula kpd topik PM's..



lepas ni dah start busy dgn gerak kerja yg tertangguh..
pemilihan KPM?....lalalaaaaa....
tag name?...
banner?...
cheerss...
kursus induksi?...
sume ni akan dirhsiakan.....coz termaktub dlm akta kerahsiaan...
budak kampung dah letih la dgn kerja2 ni..
bila la nak dpt cuti nihhh....
yg penting aku nak balik kmpung sbtu ni...coz akak akU nak BerTunang..
lalalaaaaa........

hurmm....
korupsi itu bukan..
ikhlas hati belum tentu lagi....
selepas port dickson..
kfc..
tp bnyk hal kebajikan lain yg x terbela...
aku sedeyh n tertekan....kecewa...
kerana kenikmatan dahulu x same dgn skunk ni....
tp just tabahkn hati n sabarkan diri...

fuhhh......bila la sume ni nak berakhir..
tp bila dah berakhir..rase rindu pasti akan menyusul n sukar dilupuskan....



ape la yg aku merepek kat sini ni ha........
.......................
................
........
....
..
.

Wednesday, June 3, 2009

Modification?....

Genetic....
Genetic...
..................................genetic.........................
naturally?

believe it or not?

hurrmmmm.........................
ape2 pun boleh jadi atas kekuasaan Tuhan yang Maha Esa...
ape2 pun boleh jadi sebagai renungan dan tatapan makhluk berakal yg masih hidup..
segala kejadian itu ada hikmahnya..
kita hanya perlu menerimanya dengan redha tp bukan utk berputus asa..
kita mampu berfikir sebagai manusia...
kerana kita makhluk yg diciptakan sempurna...

setiap kejadian itu pasti akan membawa kejutan..
dan kini budak kampung dikejutkn lagi dgn satu lagi kejadian yg amat mengejutkan...
Subhanallah.....demikianlah kalimah suci yg mampu bergetar di lidah...
Maha Suci Allah yg menciptakan sedemikian..
budak kampung dan anda hanya perlu berfikir hikmah di sebalik kejadian ini..

istilah modification terus menjadi igauan..
Genetic modification...
atau inilah perubahan di akhir zaman..
siapakah penyebabnya?..
atau tiada penyebab...




Anak kucing bermata satu: SEORANG pekerja Tenaga Nasional Berhad (TNB), Abu Hasan Lumat, 56, bersama rakannya yang sedang membersihkan stor TNB di Masjid Tanah, Melaka, pagi kelmarin menemui seekor anak kucing bermata satu dengan muka dan telinganya mirip kera yang dilahirkan seekor kucing liar di pekarangan stor itu. Bagaimanapun, hayat anak kucing itu hanya 24 jam saja selepas ia ditemui mati pagi semalam ketika Abu Hassan cuba memberikannya susu. Biarpun sedih dengan kejadian itu, beliau menganggap anak kucing itu memberikannya suatu pengajaran mengenai kehidupan.

Berita Harian, 4 Jun 2009

Monday, June 1, 2009

Bercuti atau Bermotivasi atau bersuka-suki??...





.............................................
lalalaaaaaa........................
budak kampung baru je balik dari port dickson...
bukan bercuti tapi sekadar memnuhi tuntutan mereka yg lebih tinggi..tettt..
hahaaaa...aku bercuti..
tapi diorg bagi motivasi..
yg penting kitoarg bersuka-suki....
nak tau knape?...tettt.....



2 hari satu malam je kitorg kat sane...
sekejap je mase berlalu....hotel Seri Malaysia menjadi plihan sebagai penginapan..
geng2 PM's za'ba mmg agak excited nak keluar dr kepompong belunggu kehidupan di za'ba walau seketika...
mase yg ada digunakan sbaik mungkin..tettt..
ade LDK yg agak mmbosankan..
lame kelamaan bertambah mmbosankan even agak penting..
tapi mmg agak memenatkan..
bukan kerana letih tapi mgki kerana boring...tett..


namun, keserian pntai penyelamat segala..
ade expo jualan...kitaorg pun joinn....
sekejap je ponn mlm tu....beli sikit2 souvenir kowwtt..
lalalaaaa.....

aktiviti yg dibuat punn seakan2 baru dirncang..
mcm xde correlation antara LDK...
"One Malaysia" pun boleh jadi isu even bnda ni mmg hangat diperkatakan..
budak kampung xnak komen bnyk2 coz setiap yg berlaku ade hikmahnya..
yn pnting aku dah rasa hidup kat sane....tettt,,,,,,,
tido selesa even satu malam......(hihihihiihiiiii...)...

dan hari ni gak la.....
segala kepimpinan diserahkan kpd yg baru....
aku seperti biase...
namun masih ade kegetiran menanti...
aku rindukan rakan2 yg pernah berpengalaman....

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...