Monday, May 4, 2009

Catatan Akhiran kowwttt.........

Catatan ni agak ringkas..
sngt pendek....kurang jelas...
so, jgn malas..............
.....................
.........................................
...................
.............................................
..............................................................
Catatan akhiran?
Tak brmaksud ini adalah post terakhir aku..
tp sekadar catatan epilog utk aku...
yg baru selesai dlm menyelesaikn misi pmbelajaran selama 4 sem..

Alhamdulillah.....
2 hb May menyaksikan aku telah bebas dr belenggu peperiksaan yg agak memenatkn..
namun insya-Allah akan membuahkn kejayaan..
selama 4 sem telah berlalu..
dan selama itu juga 2 tahun ak menungu..
kini genap 72 jam krdt dselesaikan (insya-Allah kalo xde aral melintang)....
thniah kpd rakan2 seangkatan...
kita bkal mnjadi biotecnologist terhebat kelak...
itu impian..yg prlu dilksanakan..
dlm sedar tak sedar.....kita smua dah semakin mnjauhi dunia rmaja..
bersuka2 n brfoya2 (x kowtt)..
tp itu hanya propganda semata-mata...
tetttt........

hahaaa....lallaaaalaaa........
ape yg aku merepek nihh???,.,..
bermadah pujangga plak kat atas tu...ignore je k..
tu mmg style budak kampung...

hurrrmmmmmm.......
lepas je exam ari tu..
aku ade jamuan akhir tahun dgn geng2 KElab Orator Za'ba....
selama dua tahun aku dah pimpin kelab ni..
dan selama itulah mcm2 perubahan brlaku..
kdgkala aku buntu..mngapa aku nak sngt perjuangkn kewujudan kelab ni kat za'ba..
sedangkn aku dah lame tinggalkn dunia orator drpd hidup..
kerana.............(biarkan rahsia)..
anyway, budak kampung nak ucapkan terima kasih yg tramat sngt kpd..
sume junior n senior orator yang mnyumbang bakti dlm memastikn kelab ni
adalah yg trbaik di kolej zaba...(kowwttt...)
sbnyk 500 cucuk satay utk jamuan mlm tu akan ak ingt sbgai habuan dunia yg hebat..
tettttt...............


Pengembaraan sem 08/09...

mmg mcm2 perkara aku dah harungi spanjg sem ni....
bnda2 tu lah yg bnyk ajar ak ttg hidup tp x semua..
masih ad yg belum ak mmpu selesaikn...

bermula dr haluansiswa..aku jd PM..
pelbgai ragam, kawan, n junior ak kenali..
belajar memimpin n dpimpin..

diteruskan minggu interaksi yg menggamit memori....
suka duka berjaya dtmpuhi..

disambung semula dgn sambutan hari kemerdekaan...
buat pertama kali ak berarak brsama barisan MPP n staf yg dah burusia..
laungan puisi Jiwa Hamba brjaya dilaungkan di hadapan DTC..
brsama memeriahkn smbutan di datran mrdeka...brsama rakan..

Permata za'ba terus bersinar..
mncari bakat2 baru di setiap pnjuru...
dan kini kami masih bertahan sbg satu relationship yg padu....

pengalamn manis n pahit terus aku tmpuhi...
Ramadhan di za'ba..
pulang ke kampung brsama sanak saudara dgn knderaan trpnjang dunia..
tettt...(kereta api larr...)..
exam sem 1 08/09 ponn bermula...

disambung smula kisah suka duka ak n permata za'ba...
dijemput bertanding menentang angkatan nasyid ipta dr seluruh m'sia..
bertandang ke KUAz tmpat mnginap...berlatih...bersuka..
selama hmpir tidak lebih 2 minggu sblum bermigrasi ke UTM, skudai....(tmpat brtanding)
hubungan ukhuwah kian trjalin erat....(aku rindu waktu ni......)
walau ade unsur tidak puas hati...
namun itulah yg akan mnjadi memori....tettt..............

selepas MAKUM d johor..
kini permata za'ba..semakin gah d bumi sndiri..
melaungkn nasyid teragung di Stadium paling unggul d Malaysia..
smpena sukan universiti asean di Bukit jalil sana,....lalalaaa...
(p/s: budak kampung jadi solo time ni)....


dan diteruskn perjuangan di UKM...tiada kejayaan yg mghiburkn..
dan juga FINAS..skadar satu prmulaan..

citrwarna za'ba pncetus memori baru...
prsiapan n plksanaan MKM, MKI, MKC mnjadi titik prmulaan..
kpd wajah2 kepimpinan za'ba masa hdpn..
pidato piala za'ba lmbng kemegahan Kelab orator zaba ketika itu..
walau pelksanaan tidak menepati prncangan..

kehidupan aku terus diwarnai satu fenomena yg tidak diduga..
pngalaman mnjadi calon piliharaya kampus...
satu pnglaman paling brharga...
walau bukan dgn kerelaan hati...
sekadar pelengkap kehendak duniawi...
di kesempatan ni..
budak kampung amat berterima kasih kpd semua rakan..
yg bnyk mmbantu budak kampung swaktu berkempen dulu...
khai, john, mat peng, shimaro, dayah, apis, yati, asmah, suki, phe szi, izlan, ez, piji, fahmi dll.....
sterusnya semua barisan jntera2 kolej...
walau tiada kemenangan..
namun, pngalaman xkan dpt dilupuskan......tetttt.........

Puisi dayasari terus mnggamit memori..
penyertaan buat pertama kali....
bukan budak kampung yg join...
tp bakal2 kepimpinan masa hadapan....(koowwttt....)
sekadar pghibur hati..mgajar mereka cara brbakti n berseni...
tetttt........
tatkala itulah trauma 09 melnda..
accident dahsyat menimpa kereta budak kampung....lalalaa...
warna warni hidup kian ceria pabila za'bhan idol mnjelma..
pelbagai bakat baru cuba mnonjol..
x heran juga kpd yg mencuba walau diri tidak seberapa....
thniah pada syah...krn anda juara....
thniah kpd zai krn ada jugak la wanita brbakat kat za'ba ni....tetttt.........

pesta Ko-kurikulum 2009...
penamat pembelajaran satu sem....
belajar seni halus....melukis...mewarna...mengecat..memberus...mengukur..menilai..
dan sbg pghujung...3 batang lilin brjaya dihasilkan...

pelengkap semester aku diteruskn pula dgn FEstivaL SEni UM...
pelbagai persembahan budak kampung saksikan..
wlaupun x semeriah dulu...
tmpat kelima wat permata za'ba..
thniah kpd john....anda anak seni yg perlu terus berbakti..
kpd pnyanyi asli n irama.....sem ni mmg xde rezeki...
pnyanyi solo dunia....teruskan usaha anda brsma rakan2 pop band..
para penari za'ba....xtau la aku nak komen ape lg...
koir yg sedap suara.....tahun depan masih ada harapan..
kompang team......anda pemecah kesunyian.....kemnangan no 3 mmg diduga..

Malam Anugerah Za'ba..
penyudah segalanya.....
aku jadi watak utama walau telah dihina selepas mereka sgka,....
merekalah paling berjaya......
hurrmmmmmmmm........
budak kampung pun x mnduga...
bakal memenangi anugerah wirawan seni......sngt muda bg aku..
masih baru bg diri ini....lalalaaaaa....
ntah la...budak kmpung x mengerti....




Penyudah catatan akhiran...
hurrmm..demikianlah plog kehidupan aku di zaba bg sem ni....
smbutan bifde ak dgn air sabun akan aku ingt smpai bila2....
terima kasih kwn2...

dan kini...
aku akan menempuh fenomena yg baru....
irama kehidupan sebagai pembantu mahasiswa....
akan aku harungi buat kali kedua...
so,
budak kampung harap agar pmbaca di luar sana..
xkan jemu utk terus menilai kehidupan d Universiti malaya n kolej za'ba
dlm post yang seterusnya...
tetttt..........................................

1 comment:

Nurulaini binti Taib said...

ekekeke...smpi skrg aku masih lg terase sate tue dlm tekak aku. hahahahaha... mmg kenyang smpi x ingt dunia. =p

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...