Thursday, April 9, 2009

Disebalik Tiga DIVA.......

Baru-baru ni...UM dgn jayanya dah berjaya
mgandakan pesta kokurikulm kat DTC...
mcm2 agenda dah berlaku kat tempat tu...
mcm2 persembahan berjaya dipentaskan... mcm :
dikir barat, koir, nasyid, kompang, drama, teater boneka, deklamasi puisi, keroncong, cak lempong, gimbrama, silat, silambam, n bnk lagi larr..

selain persembahan pentas..
ada gak la booth utk pameran dibuka..
mcm booth asas seni cat air cina, yoga, penulisan puisi, seni halus, asas protokol, pembinaan karakter, bola baling, asas seni fotografi, jahitan tradisional, asas tulisan khat, seni pembuatan tembikar, n bnyk lagi larr..
budak kampung dah lupa..

apa yg cuba budak kampung nak smpaikan ialah..
pesta ko-k ni diadakan sebagai membuka peluang kpd mahasiswa UM yg amik subjek ko-k utk tunjuk kat kita semua ape yg diarg dah belajar n dpt spnjang satu sem amik subjek wajib ko-k ni..
suka ati la diorg nak amik subjek ape2 pun..
Budak kampun?

hurrmmm..budak kampung amik seni halus larr..
ape tu?
belajar melukis je...

dan lukisan budak kampung bertajuk tiga diva..
di sebalik tiga diva?
tiga diva menggambarkan tiga batang lilin..
yg menerangi kegelapan..
bersemangat membangkar diri..demi mencapai cita2..
demi menunaikan tanggungjawab..
menerangi alam..
menjadi paling bercahaya antara semua benda..
haa..kat bwah ni ade la skit gmbar2 yg budak kampung berkenan...


Tiga Diva



Sesat...



Hati kama



Colours of life



Ikan Koi



Metamorphorsis




Tree frog




love hurt? entah?



Abstrak



Ciptaan Tuhan


Hurrmm....
ni la hasilnya bila kita cuba mengenali ape itu seni..
seni halus bukan semata-mata mengajar kami melukis malah..
memberi kepuasan kepada diri..
memberi ruang kpd minda utk mencetuskan idea...
mendekatkn diri kpada alam buana..
menenangkan jiwa tatkal lukisa berjaya dihasilkan dan dipandang manusia..
huhuhuhuu..ape plak aku merepek ni..

Pesta Kokurikulum UM 08/09
Dewan Tunku Canselor UM
9 April 2009
"Kamilah Bintang"

2 comments:

Hasrey said...

adakah tiga diva itu merujuk kepada kau, wan dan nas?
semasa korang bertiga mendiva sewaktu MKM 08?

paanim said...

aku amek jahitan!!!
hihihi~hanim

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...