Wednesday, February 18, 2009

Sekadar MenjeNgah DaN MeNjeNguk



Huwaaahhhhhh..huwahhhh....
Mmg agak lama jugak la budak kampung x update blog ni...
Bukan ape..
Kerana diri sngt sibuk dengan hal ehwal semasa...
Mengejar nikmat dunia...
Demi kesejahteraan dan kesenangan makhluk bergelar manusia..
Sehingga membuaatkan budak kampung alpa..
Lupa..leka...dan akhirnya merasa kecewa
dan mungkin duka..
Namun budak kampung tetap tabahkan hati kerana itu hanya cabaran di bumi yg sekadar persinggahan semata..

Tetttt..
Hebat plak aku nak bermadah kat atas tu..
Hurrmm..post kali ni sekadat menjengah..sahaje...

Selasa, 17 Februari (5.30 ptg)..
Waktu ni budak kampung ada kelas ko-k (kokurikulum la)..
Kelas melukis...haaaaa..so, ini la hasil lukisan yg terhasil.
Ngeee..budak kampung disuruh dan dipaksa utk melukis gmbar potret..
actually..budak kampung mmg suka melukis..
tp tak pndai la plak budak kampung nak melukis muka2 manusia bertopengkan manusia ni..
(apa yg aku merepek ni)....

Haaa...gmbar kat bawah ni, member budak kampung yg buat....
Amacam...cantik dan abstrak tak...
tak tau la knape tetiba tengkorak mamat ni berubah bila dah dilukis atas kertas..
Kertas ni senget ke... tak pun org yg lukis ni ada masalah penglihatan n tak bleyh bezakan keseimbangan..tettt.. Dah macam muka pesakit symdrown down plak budak kampung tengok..
Huhuhu..sory ye..
Huurrrmm..mmg mcm2 jenis potret dah terhasil ptg tu.. Ada yang cantik..Ada yg menarik..
Ada yang mcm taik..
Ada jugak yang tak dpt dikenalpasti sama ada manusia, alien atau binatang...
tettttt..mmg lawak giler la bila difikirkan balik..

Haaa..lukisan paling atas tu, budak kampung yg lukis... (tetiba kat atas la plak kann)..
Amacam..menarik tak...hhuuuu..tu baru skit..
Kalo aku buat betul..mesti muka mamat ni dah tak mcm manusia lg,...ngeee..


Potret kat bawah ni plak...member budak kampung gak yg lukis..
member yg lagi sorg...dia ni nmpak mcm ada bakat tp biase je..
Cuba try teka..muka sape kat bawah ni..
Tetttt..benda ni biarlah jadi persoalan..
Kepada sape yg tau sape kat bawah ni..buat2 senyap2 je la ye..
hahahahaaaaa.....


hhohohooo.....budak kampung pun dah tau nak bagi komen lebih2.....just nak wish tahniah kpd rakan2 sekelas budak kampung yg berjaya menghasilkan potret rakan masing2..
Anda semua mmg berbakat..tapi perlu diasah dgn pengasah yg sangat tajam.....
Kepada yg ngah view blog ni..
anad bleyh la praktis lukis potret ye..tp lukis gmbar sendiri la..
jgn amik risiko lukis gmbar org lain...coz takut plak muka dia dah xde rupa manusia..
tettttt...
Korg bleyh je bg komen kat gmbar2 kitoarg ni.....huhuhuu...

No comments:

Lihat ini Juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...